Patchwork Quiltdagen Rijswijk

Het Kennemer Quilthuis staat op 12,13 en 14 april op de Patchwork en Quiltdagen in Rijswijk met dubbel brede achterkant stoffen, tussenvullingen  van de rol en longarm machines van Handi Quilter. Maak kennis met deze prachtige beurs waarbij alles draait om textiel en je eigen fantasie.
Maak kennis met de vele quilttechnieken, bekijk deze prachtige tentoonstelling en leer meer tijdens de vele workshops. Wij hopen u daar te ontmoeten.

Kijk op de site voor meer informatie https://patchworkenquilt.nl/

 

Nieuwe Handi Quilter longarm Amara

We hebben een nieuwe longarm machine aangeschaft het is de Amara geworden. Deze machine heeft nieuwe en handige foeftjes die het werken gemakkelijker maken. Ook het frame is groter geworden, we kunnen nu quilts van 3.30 m breed op het frame kwijt.

amara

Longarm cursussen 2018

In februari gaan we starten met nieuwe uitdagende longarm cursussen die u laten zien wat u allemaal met een longarm kunt bereiken. Het zijn eigentijdse cursussen in kleine groepen met maximale aandacht voor de cursist. U bent bij ons te gast en ontvangt daarom veel persoonlijke aandacht. We willen de cursussen op een aangename en plezierige manier verzorgen zodat spelenderwijs kennis wordt vergaard. Per cursus wordt een onderwerp behandeld zodat u uw patronen repertoire kunt opbouwen en uitdiepen. Deze motieven kunt u ook gebruiken voor freemotion quilten op uw huishoud naaimachine. De eerste les is speciaal voor longarm quilten, de volgende dagen zijn ook geschikt voor freemotion op de huishoud naaimachine. Elke les duurt 2.5 uur en er is per keer plaats voor max. 4 personen. U krijgt van elke les een handout. Heeft u een longarm machine of droomt u ervan om er ooit een aan te schaffen dat is dit een aanrader. Wij verzoeken u wel tijdig aan te melden voor de cursus naar keuze. Mailadres: Clazien@kennemerquitlhuis.nl

Agenda
Donderdag 1 februari van 14.00uur tot 16.30 Beginners cursus longarm quilten

Vrijdag 2 februari van 10.00 uur tot 12.30 uur Borders en continuouslines

Vrijdag 2 februari van 14.00 uur tot 16.30 uur Backfills en allover designs

Zaterdag 3 februari van 10.00 uur tot 12.30 uur veren

Zaterdag 3 februari van 14.00 uur tot 16.30 uur rulerwerk

Wanneer u op 1 dag een ochtend en middag cursus boekt bieden wij u een gratis lunch aan.
Kosten zijn inclusief materiaal € 45 per les.

Longarm cursussen op Handi Quilter

In februari 2018 gaan we starten met de handi quilter longarm cursussen. Per cursus wordt één onderwerp behandeld zodat u uw patronen repertoire kunt opbouwen en uitdiepen. Elke les duurt 2.5 uur en er is per keer plaats voor max. 4 personen. U krijgt van elke les een handout.

Agenda:

Beginners cursus: donderdag 1 februari van 14.00uur tot 16.30

Backfills en allover designs: vrijdag 2 februari van 10.00 uur tot 12.30 uur

Borders en continuouslines: vrijdag 2 februari van 14.00 uur tot 16.30 uur

Veren maken: Zaterdag 3 februari van 10.00 uur tot 12.30 uur

Met rulers werken: zaterdag 3 februari van 14.00 uur tot 16.30 uur

Wanneer u op 1 dag een ochtend en middag cursus boekt bieden wij u een lunch aan. Kosten zijn  € 45 per les, dit is inclusief materiaal.

Handi Quilter Simply Sixteen

De Handi Quilter Simply Sixteen staat nu opgesteld bij het Kennemer Quilthuis. Na het voorproefje hebben we er zelf een aangeschaft. We gebruiken hem voor demonstaties, beurzen en productiewerk. Het is een opvallend licht werkende longarm met veel mogelijkheden. Ben er blij mee!!!

Dubbelbrede Quiltstoffen kopen

Op onze site kunt u veel dubbelbrede quiltstoffen vinden. Ideaal te gebruiken  als Top en backing. Ze zijn van verschillende leveranciers en in mooie designs. Er komen regelmatig dubbelbrede stoffen bij. Klik hier om direct naar dubbelbreed te gaan.

Handi quilter Simply Sixteen

Beste quilters,

We hebben nog de hele week kunnen genieten van de Simply Sixteen in ons atelier. We zijn hem steeds meer gaan waarderen en ook aan de lichte loop van het mechaniek. Helaas moet hij weer terug naar de groothandel. Het was een heerlijke tijd met deze longarm machine.

met vriendelijke groet

Clazien

 

Handi quilter Simply Sixteen in ons atelier

“Wij hebben het geluk dat we tijdelijk in ons atelier een Handi Quilter Simply Sixteen Simply Sixteenhebben staan voor demonstratie doeleinden. Kom snel kijken en uit proberen. Meld je aan via telefoon of mail of kom langs op dinsdag 5 sept. van 14:00-17:00 uur en woensdag 6 sept. van 11:00-17:00 uur”

Wonderfil garen staat nu op de site, ga ze snel bekijken

Wonderfil

We hebben Wonderfil garens toegevoegd op onze site. Ze heten Decobob op een klos van 2000 m , Invisafil op een klos van 2500 m en Confetti op een klos van 1000 m. De dikte loopt van normaal tot flinter dun. Dat opent weer perspectief voor hand appliqueren en machine werken. Invisafil is zo´n super dun garen. Probeer het zelf maar eens. Je vind het niet terug !!

Kennemer Quilthuis Handi Quiler dealer

Groot nieuws: Kennemer Quilthuis wordt Handi Quilter dealer!
Het Kennemer Quilthuis wordt Handi Quilter dealer (HQ). Dat betekent dat wij Handi Quiter longarm machines gaan verkopen en daar ook service en onderhoud op gaan doen. Tevens gaan we HQ spullen verkopen, zoals accessoires voor de machines en rulers. In mijn atelier werk ik al jaren tevreden met de Handi Quilter Avante 18 met Prostitcher. Dit is een longarm op een groot frame. Deze machine kunt u bij ons zien en zelf uitproberen.

Handi Quilter maakt echter ook een echte longarm machine op een kleiner frame, de Simply Sixteen. U kunt elke maat quilt op deze machine doorquilten. Hij heeft dezelfde uitstekende steekregulator als de grotere Handi Quilters en loopt net zo soepel over het frame. Groot voordeel is dat hij in een kleinere ruimte past en ook nog eens een stuk minder kost dan de grote machines. Desgewenst is deze machine ook op een groot frame te plaatsen.

 

Bent u nieuwsgierig naar deze noviteit op de Nederlandse markt?  Fijn want wij gaan hem showen op 2 september tijdens het open huis van de Sampler Groot Heiligland 66 in Haarlem (naast het Frans Hals museum)  Naast deze machine is  er nog veel meer te bewonderen. Ik hoop u daar te mogen begroeten.

Mocht u die dag verhinderd zijn en heeft u behoefte aan meer informatie of wilt u hem een keer uitproberen, bel of mail dan gerust om een afspraak te maken.

Vanwege ons nieuwe dealerschap ga ik ook meer longarm lessen geven.
Voor nu wens ik iedereen nog veel mooie dagen.

Hallo Quilters

Welkom op onze nieuwe site. Wij zijn trots dat we die aan u kunnen laten zien. Er zit veel werk in maar we hebben wel genoten van het voorspel om nieuwe dingen bedenken en de laatste innovaties op het gebied van digitaal shoppen in de webshop te bouwen. Kijk zelf maar en geef uw mening!